Charakter a specifika budovy:
Budova MŠ je nová, multifunkční, jednopatrová, nepodsklepená, jejíž součástí je obecní úřad, knihovna, pošta a zázemí pro SDH. MŠ se nachází v přízemí této budovy, je bezbariérová a navazuje na ni oplocená zahrada. MŠ je jednotřídní s kapacitou 26 dětí a jako odloučené pracoviště je součástí právního subjektu s názvem ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA ŠINDLOVY DVORY. Pracují zde 2 učitelky a jedna provozní pracovnice.
Informace z historie školy:
Nová multifunkční budova v Litvínovicích byla postavena v letech 2014 – 2015 a v listopadu 2015 zkolaudována. Provoz zahájila 4.1. 2016.
Dopravní dostupnost školy:
MŠ je postavena na strategicky výhodném místě nedaleko zastávky MHD. Nachází se v klidné lokalitě poblíž lesoparku Stromovka. Před školou je několik parkovacích míst, která mohou rodiče využít při dopravě dětí do a z MŠ.
Prostory a vybavení:
MŠ má dostatečně velké prostory a takové prostorové uspořádání, které vyhovuje nejrůznějším skupinovým i individuálním činnostem dětí. MŠ je bezbariérová, prostory jsou slunné, suché, okna zvenku vybavena žaluziemi. Uvnitř se nachází prostorná herna, ve které je zóna se stolky, které jsou využívány k jídlu, ale i ke spontánním a řízeným činnostem. Dále hrací zóna, kde jednu třetinu zaujímá koberec a dvě třetiny marmoleum. Zde jsou dětem volně přístupné hrací koutky (dětská kuchyňka, obchod, knihovna) a dětský nábytek s plastovými boxy – hračky, pomůcky, náčiní a další doplňky nebo alespoň jejich podstatná část je umístěna tak, aby je děti dobře viděly, mohly si je samostatně brát a zároveň se vyznaly v jejich uložení a pro jejich využívání jsou stanovena pravidla. Dětský nábytek je uzpůsoben tak, aby i dvouleté děti na hračky a pomůcky dosáhly. Drobný materiál a pomůcky, které jsou pro dvouleté děti nebezpečné, jsou umístěny mimo jejich dosah. Vybavení hračkami a pomůckami a didaktickým materiálem je průběžně doplňováno a obnovováno dle finančních možností a je pedagogy plně využíváno. Třetina herny je využívána k odpolednímu odpočinku dětí. Dále se zde nachází sklad lehátek, kuchyně, sociální zařízení se sprchovým koutem, kancelář s vlastním WC a sprchou, chodba, šatna a malý sklad na úklidové prostředky. Sklep ani půda zde nejsou. Ve všech prostorách je podlahové vytápění elektřinou. Vybavení školy i školní zahrady je na špičkové úrovni. MŠ je dokonale vybavena hračkami, pomůckami, nábytkem, nádobím, lůžkovinami a dalším textilem, to vše z nezávadných materiálů splňující bezpečnostní normy i normy EU.
Dětský nábytek (stolky, židličky), tělocvičné nářadí, zdravotně hygienická zařízení (dětská umývárna, umyvadla, toalety i vybavení pro odpočinek dětí (lůžka) jsou přizpůsobeny antropometrickým požadavkům, odpovídají počtu dětí, jsou zdravotně nezávadné, bezpečné a jsou estetického vzhledu.
Ve třídě je dostatek úložného prostoru pro ukládání hraček, výtvarného a didaktického materiálu. Dětská lehátka jsou stohovatelná, a tudíž zabírají menší prostor.
Prostředí je upraveno tak, že dětské práce jsou přístupny dětem i jejich rodičům a děti se tak, dle svých možností a schopností, podílejí na výzdobě školy.
Na budovu MŠ bezprostředně navazuje zahrada. Ta je prostorná, dobře vybavená nářadím a náčiním, umožňující dětem rozmanité pohybové, pracovní a další aktivity, dále nechybí venkovním sociální zařízení, sklad na hračky a přívod vody, můžeme tak v rámci pracovních činností zalévat záhony a pracovat na nich. Dále se zde nachází dostatečně velké pískoviště, průlezková sestava se skluzavkou, nízký, bezpečný kolotoč, pérová houpačka pro 4 osoby a zpevněná plocha. Na zahradě je málo stinných částí, proto naší snahou do budoucna bude zrealizovat takových částí více.
Naše vize:
Maximálně šťastné a spokojené dítě, které si váží lidí a přírody a nebojí se otevřeně komunikovat.
Naše filozofie:
V dnešní uspěchané a přetechnizované době, ze které pomalu, ale jistě mizí komunikace, citlivé mezilidské vztahy a také pohybové aktivity, chceme, aby děti postupně opět začaly i díky vlastnímu přičinění a aktivitě, vyplývající z jejich zájmu, vnímat jeden druhého, vnímat, co se děje okolo, vážit si přírody a nebýt k ní lhostejní, poznat, že i ony se mohou zasloužit o zdravější přírodu, zdravější vztahy mezi lidmi, zdravější život.
Náš cíl:
Rozvíjet samostatné, zdravě sebevědomé děti cestou přirozené výchovy, položit základy celoživotního vzdělávání všem dětem dle jejich možností, zájmů a potřeb. Pracujeme dle RVP PV, na základě kterého máme vypracovaný kvalitní ŠVP.